מהם השלבים המקצועיים הנדרשים לצרכי תכנון ובניית אתרים? מהם שלבים בבניית אתר עליהם אסור לכם לדלג בשום מקרה וכיצד תוכלו להבטיח לעצמכם את אתר האינטרנט האופטימאלי ביותר למטרה שלשמה הוא נבנה? המדריך המלא להקמת אתרים בשורות שלפניכם.

הקמת אתר אינטרנט – מהיכן מתחילים?

הליך הקמת של אתר אינטרנט כזה או אחר הינו הליך מקצועי המיושם כיום על ידי כל חברה לבניית אתרים העוסקת ומתמחה בנושא. הליך זה משלב בתוכו מספר שלבים מקצועיים המאפשרים מצד אחד לבעלי האתר המיועד להגדיר את מטרות וצרכי האתר, ומצד שני, מאפשרים לבוני ומתכנני האתר לגשת אל המלאכה כשברשותם הכלים הנכונים והמדויקים הנדרשים לצרכי הקמתו. כפועל יוצא מכך, הליך הקמתו של כל אתר מחייבת אתכם (בעלי האתר העתידי) להכיר את השלבים המקצועיים הנדרשים לצרכי הקמתו ולאחר מכן לבחור את זהות החברה שתלווה אתכם בתהליך.

שלבים בבניית אתר
שלבים בבניית אתר

שלבים בבניית אתר לעסק – שלב אחר שלב

  1. אפיון אתר– שלב מקצועי זה מהווה למעשה את “אבן היסוד” עליו יבנה אתר האינטרנט לעסק שלכם. שלב זה מהווה את השלב המקדים וההכרחי ביותר בכל הליך בניית אתר אינטרנט ואין זה משנה אם האתר העתידי שלכם מיועד למטרות תדמית (אתרי תדמית), למטרות מסחר מקוון ברשת (אתרי מסחר) או לכל מטרה אחרת בהתאם לסוג ואופי האתר. שלב אפיון האתר מיועד בין היתר לצרכי הגדרת סוג, אופי ומטרות האתר, הגדרת קהלי היעד הרלוונטיים לגלישה בו, סביבת התחרות הקיימת ברשת (אתרי מתחרים) וכדומה.
  2. יצירת תוכן לאתר– במקביל לשלב אפיון האתר, מתבצע שלב מקדים נוסף המיועד למטרות יצירת תוכן מקצועי ושיווקי לדפי האתר. תוכן זה מבוסס על יכולותיו המקצועיות של בית העסק (תחום התמחות, ניסיון, שירותי ומוצרי בית העסק וכו) וברוב המקרים מומלץ לשכתב ולערוך אותו באמצעות חברות תוכן מקצועיות העוסקות ומתמחות בנושא.

חשוב לדעת: בחלק מהמקרים, שלב האפיון כולל בתוכו גם מחקר מקיף אודות מילות וביטוי מפתח היכולים לסייע לכם (בשלבים מתקדמים יותר) לקדם את האתר במנועי החיפוש והרשתות החברתיות, ולכן, לפני שאתם ניגשים למלאכת כתיבת התוכן לאתר המיועד חשוב לבסס את פעולת יצירת התוכן בהתאם לממצאי המחקר.

  1. יצירת תפריט ניווט ראשי– בהתאם לממצאי האפיון השונים ולצרכי התוכן הנדרשים לכם באתר, נבנה עבורכם תפריט ניווט ראשי המגדיר למעשה את היקף דפי האתר ואת ייעודו של כל אחד ואחד מהם. בשלב זה, הליך הקמת אתר אינטרנט למעשה רוקם “עור וגידים”, כאשר תפריט הניווט הראשי מהווה את המבנה העיקרי באמצעותו הגולשים ינווטו בין דפי האתר השונים.
  2. עיצוב האתר– נראות האתר נקבעת בין היתר בהתאם לעיצובו ואופן התאמתו לצרכי הגלישה השונים בו. שלב עיצוב האתר הוא אחד מאותם שלבים בבניית אתר עליהם חשוב לשים את הדגש וזאת לנוכח מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו המעידים על כך שעיצוב ונראות האתר הינם בעלי משקל רב בכל הנוגע להחלטותיו של הגולש/ת בזמן אמת: האם לבצע פעולת גלישה נוספת באתר או לנטוש אותו לאחר מספר רגעים קצרים של גלישה?
  3. פיתוח ממשקי האתר– גם שלב עיצוב האתר וגם שלב פיתוח ממשקי הגלישה באתר מבוססים בין היתר על שלב אפיון האתר המקדים. בשלב פיתוח ממשקי האתר מושם דגש על העצמת חוויית הגלישה עבור כל אחד ואחת ממשתמשי האתר העתידיים והוא מותאם באופן הפונקציונאלי ביותר לעיצוב האתר.
  4. הטמעת מערכת ניהול– כיום, מאחורי כל אתר אינטרנט דינמי, ניצבת מערכת ניהול המאפשרת לבעלי האתר או מפעיליו לבצע מגוון רחב של שינויים דינאמיים ברמת תכני האתר. מערכות הניהול השונות מיועדות לכל סוגי האתרים בהתאמה אישית והן נועדו לצרכי תפעול האתר ברמה השוטפת וקידומו המיטבי ביותר במרחבי הרשת.
  5. פיתוח פיצ’רים ייעודים המותאמים לאופי וסוג האתר– שלב נוסף במסגרת הליכי הקמת אתר אינטרנט הינו פיתוח פיצ’רים המותאמים לאופי וסוג האתר. שלב זה כולל בתוכו מגוון רחב של פיצ’רים שונים באמצעותם תוכלו להפוך את אתרכם למוביל בתחומו ולבסס את מעמדו המקצועי בקרב הגולשים.
  6. התאמה רספונסיבית – כיום, כמחצית מפעולות הגלישה ברשת מתבצעות על ידי הגולשים דרך מכשירי הטלפון החכם ולכן קיים צורך הכרחי בהתאמת האתר לכל אמצעי הגלישה השונים, לרבות, מחשבים נייחים וניידים, מכשירי סמארטפון וטבאלטים ואפילו טלוויזיות חכמות. שלב ההתאמה הרספונסיבית מיושם לאחר השלמת הליך בניית האתר ובמקרים מיושמים שלב זה מיושם במקביל לשלבי הפיתוח השונים.

שלבים בבניית אתרהאם הם מיושמים על ידי כל חברה לבניית אתרים?

שלבים בבניית אתר לעסק המופיעים לעיל, הינם שלבים עיקריים החייבים להיעשות על ידי כל חברה לבניית אתרים העוסקת ומתמחה בתחום. שלבים אלו נועדו בראש ובראשונה לצרכי אפיון האתר ומטרותיו ולאחר מכן למטרות התאמת הליכי הפיתוח לכל אחד ממצאי האפיון השונים. בכל הליך הקמת אתר אינטרנט חשוב לזכור שממצאי האפיון השונים הם אלו העושים את ההבדל בין אתרי אינטרנט מקצועיים ותכליתיים לבין אתרים שאינם מסוגלים “לעשות את העבודה” עבורכם.

כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה לבחירת זהות החברה לבניית אתרים הפועלת בהתאם לכל אותם שלבים בבניית אתר המופיעים לפניכם, כאשר כל אחד ואחד מהשלבים נועד לקדם את הליך בניית האתר והתאמתו המלאה למטרה העיקרית שלשמה הוא נבנה.

, ,
You may also like
Latest Posts from

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *